Det är något med frisyrerna på mindre orter i Sverige. Specifikt när det kommer till inlandet i fjälltrakterna i Norrbotten. Jag tycker att man ska få ha håret som man vill och kläderna man har på sig spelar väl heller egentligen ingen roll, men strävar man ändå inte efter att man ska t.ex. ta på sig något fint?! Jamen, jag klippte mig på det här sättet för att jag tycker att det är snyggt?!
Uppenbarligen finns det vissa personer so m inte har ögat för vad som är okej eller inte! Det är speciellt en frisyr som jag över huvud taget inte förstår mig på. Jag ska försöka att förklara den:
- Den är uppdelad i två stycken färger, för de mesta i blont och någon mörkare brun eller dylikt (kan också förekomma i mörklila).
- Den är som degraderad (om det nu är rätt ord), d.v.s. att underhåret oftast är mörkt, sen i en horisontell kapning kommer det blonda uppepå.
- Oftast är det en kort frisyr som det handlar om. Den påminner kanske lite om en parsch.
Jag hoppas att jag varit så att beskriva de bra nog. Men nu kommer jag att tänka på att det är nog inte egentligen den som har frisyren som borde beskyllas för dålig smak, utan frisörerna som faktiskt låter det hända. För det gör ju rent ont i ögonen att titta på den typen av haircut!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar