Jag anser mig själv vara rätt så förtjust i mat. Jag är inte
svår när det kommer till att testa nya saker. Snarare tvärtom, jag skulle nog
till och med påstå att jag strävar efter dessa. Och skulle jag tillsätta mig
själv en dödssynd så skulle det vara frosseri.
Men det ska vara goda saker. Jag skulle aldrig någonsin
ställa mig och koka bruna bönor eller ärtsoppa för att jag tycker att det är
gott, för det är det inte. Men då säger ni kanske att smaken är subjektiv!
Visst, det kan jag hålla med om, men visst finns det ändå ett gemensamt tycke över
vad som är ätbart eller inte?!
Anledningen till det här inlägget är att jag igår, när jag
gick från matvarubutiken stannade upp vid en rätt så stor skylt med två
jättestora färskost tuber. Den ena innehöll chorizo, medan den andra, ja, det
kom jag inte ihåg just nu, men det var nog inget gott. Jag har aldrig någonsin
förstått mig på det där med färskost i tuber. Det är ju inte gott. Det låter inte så trevligt heller, jag menar:
”skinkost”, vad är det?! Är det så svårt att plocka fram ett skinkpaket och en
ost och sen lägga på mackan?! Men då säger väl ni att det inte är samma sak.
Det kan jag hålla med om. Skinkost är inte gott!
För några år sedan så tänkte jag att jag skulle ge det en ny
chans när jag såg att de hade gjort färskost med renkött. Jag tänkte att det kan
man inte misslyckas med. Där hade jag helt fel, det var förfärligt dåligt! Där
kan man prata om bortkastade pengar.