fredag 16 november 2012

Brunost!



Jag är inte speciellt gammal, men jag har genom åren fått höra att jag är lite fransk i sättet. Det kanske beror på att jag är uppvuxen i Paris. I alla fall, dit jag vill komma är att i allt det som omger oss: kläder, mat, attityd, m.m. så måste det finnas en viss standard, eller ”god smak” för vad som får bäras, ätas eller hur man får bete sig. 

Det som slog mig härom dagen var när en god vän la upp en bild med brunost på instagram. Jag har aldrig gillat och kommer aldrig att gilla varken brunost, messmör eller andra mejeriprodukter som kommer i den formen (glömde visst Fjällbrynt). Det är för mig helt obegripligt hur man kan trycka i sig något som verkligen inte är gott. Jag är det mesta. Verkligen! Men inte brun (mjuk)ost. Vissa säger att det växer i munnen på dem när de äter svamp (vilket jag inte kan förstå heller, eller…jo). Så är det när jag endast tänker på det.   

Härmed vill jag bojkotta förtäringen av allt som har med messmör, mesost, brunost eller liknande att göra!

Tack för mig. 

En resa till södra Italien