torsdag 26 april 2012

Ännu en dag i paradiset

Det finns olika sätt att ta sig fram på. Man kan åka/köra bil eller åka buss, tunnelbana, tåg, flyga eller gå. Igår valde jag flyget. Jag åkte nämligen hem till Arjeplog. Det tar sin tid. Först måste man ta sig fram till Arlanda (det är iofs inte så svårt, men vill man spara lite pengar åker man kommunalt!), sen när man väl har fått sätta sig på planet tar det dryga två timmar att ta sig, inte till Arjeplog utan gissa?! Ja, Arvidsjaur flygplats. Än är resan inte färdig, den sista biten (lite drygt 10 mil) åker man bil på.

Att flyga är ändå den snabbaste vägen, jag vill inte ens gå in på hur tråkigt och segt det är att ta tåget. Men när man väl har kommit fram är man über-lycklig i och med att det tagit sådan ofantlig tid.

Så var det med det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar