torsdag 3 maj 2012

Sommar fast ändå inte!

På morgonen när jag klev ur sängen gjorde jag det med stort nöje. Solen skiner, kaffet och gröten (som jag faktiskt gillar att äta på morgonen, det känns helt enkelt konstigt om jag inte får min gröt) väntar. Det kanske till och med var stor tid för att inviga mina nya shorts som jag inhandlade i mitten av februari (med tanke på att det fortfarande var snö kvar ute). I stället blev det kortärmad skjorta med uppvikta byxor i stället. Det var nog ett bra val!

Hela poängen i att beskriva dagens klädsel är för att få en bättre bild i hur jag kände min på tunnelbanan på väg till jobbet. Som sagt, solen sken, det var och är fortfarande rätt så skönt ute (det kommer nog även att bli varmare) och folk har fortfarande vinterkläder på sig! Det kanske är jag som är konstig som redan invigt sommarkläderna. Men å andra sidan så tänker jag att hade jag haft på mig en duffel, underställ och … ja, vinterkläder i största allmänhet så hade jag dött av värme.

Jag menar, nu har jag t.o.m. ett bi som surar utanför mitt fönster…vad är det om inte ett sommartecken?! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar