tisdag 1 maj 2012

Arjeplog-Arvidsjaur-Arlanda-Märsta-Stockholm!

Visst är Arlanda flygplats ett av de trevligare flygplatserna som man varit på, men det är ju inte helt felfritt. Jag landade idag vid terminal 3 och var i behov av att fylla på mitt SL kort för att ta mig in till stan på det billigaste sättet. Och för att jag ändå behövde det senare. Börjar med att gå till teminal 2 och frågar på en kiosk där om jag kan fylla på mitt SL kort. "Nej, du måste gå till INformationsdisken till höger där". Går dit: "Nej, du måste gå till Pressbyrån i Sky City". Okej, visst, varför inte!

Jag tänker att jag frågar ändå på 7-eleven vid terminal 4 när jag ändå är där. "Nä, du måste gå till Sky City, vi gör inte sånt här". Vilken jädrans otrevlig ton (det hela var att de ändå sålde kuponger och remsor)! Tills lut kommer jag till Sky City och då har jag gått igenom hela flygplatsen, det enda som jag missat var terminal 5 efter passkontrollen.

Humöret var ändå rätt så bra i och med att jag äntligen fått komma fram, men den där...ja vad jag nu ska kalla honom...7-eleven personen gjorde de kommande fem minuterna till en bitter-jag.

Men efter många omständigheter kom jag äntligen fram till lägenheten via Märsta, T-centralen och en resa genom hela Stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar