söndag 6 maj 2012

Om att inte tycka om skinkost, eller annan mjukost på tub...

Jag anser mig själv vara rätt så förtjust i mat. Jag är inte svår när det kommer till att testa nya saker. Snarare tvärtom, jag skulle nog till och med påstå att jag strävar efter dessa. Och skulle jag tillsätta mig själv en dödssynd så skulle det vara frosseri.



Men det ska vara goda saker. Jag skulle aldrig någonsin ställa mig och koka bruna bönor eller ärtsoppa för att jag tycker att det är gott, för det är det inte. Men då säger ni kanske att smaken är subjektiv! Visst, det kan jag hålla med om, men visst finns det ändå ett gemensamt tycke över vad som är ätbart eller inte?!

Anledningen till det här inlägget är att jag igår, när jag gick från matvarubutiken stannade upp vid en rätt så stor skylt med två jättestora färskost tuber. Den ena innehöll chorizo, medan den andra, ja, det kom jag inte ihåg just nu, men det var nog inget gott. Jag har aldrig någonsin förstått mig på det där med färskost i tuber. Det är ju inte gott.  Det låter inte så trevligt heller, jag menar: ”skinkost”, vad är det?! Är det så svårt att plocka fram ett skinkpaket och en ost och sen lägga på mackan?! Men då säger väl ni att det inte är samma sak. Det kan jag hålla med om. Skinkost är inte gott!

För några år sedan så tänkte jag att jag skulle ge det en ny chans när jag såg att de hade gjort färskost med renkött. Jag tänkte att det kan man inte misslyckas med. Där hade jag helt fel, det var förfärligt dåligt! Där kan man prata om bortkastade pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar