Jag är inte speciellt gammal, men jag
har genom åren fått höra att jag är lite fransk i sättet. Det kanske beror på
att jag är uppvuxen i Paris. I alla fall, dit jag vill komma är att i allt det
som omger oss: kläder, mat, attityd, m.m. så måste det finnas en viss standard,
eller ”god smak” för vad som får
bäras, ätas eller hur man får bete sig.
Det som slog mig härom dagen var när en god vän la upp en
bild med brunost på instagram. Jag har aldrig gillat och kommer aldrig att
gilla varken brunost, messmör eller andra mejeriprodukter som kommer i den
formen (glömde visst Fjällbrynt). Det är för mig helt obegripligt hur man kan
trycka i sig något som verkligen inte är gott. Jag är det mesta. Verkligen! Men
inte brun (mjuk)ost. Vissa säger att det växer i munnen på dem när de äter
svamp (vilket jag inte kan förstå heller, eller…jo). Så är det när jag endast
tänker på det.
Härmed vill jag bojkotta förtäringen av allt som har med
messmör, mesost, brunost eller liknande att göra!
Tack för mig.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar